Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Rozmiar czcionek: A A+ A++ | Zmień kontrast
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ciechocinku

Program "Dobry start"

   

UWAGA!

 

Od 1 lipca 2021 roku obsługa programu "Dobry Start"

została przeniesiona do

Zakładu Ubezpieczeń Społecznych

 

 

 

więcej informacji: www.zus.pl/o-zus/wniosek-o-swiadczenie-z-programu-dobry-start-na-pue-zus-od-1-lipca

 


 

Program „Dobry Start”  to 300 zł dla każdego uczącego się dziecka. Na podstawie tego programu rodziny otrzymają raz w roku 300 zł na każde dziecko uczące się w szkole – bez względu na dochody.

 

Dla kogo wsparcie?

Świadczenie "Dobry Start" przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia. 

 

Jak dostać świadczenie "Dobry Start"?

Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić mama lub tata dziecka, opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka (gmina), a w przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej – rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej (powiat).


Gdzie złożyć wniosek? 

Wnioski o świadczenie będą przyjmowane i realizowane przez tą samą instytucję, która realizuje obecnie świadczenie wychowawcze w ramach programu „Rodzina 500+”, właściwą dla miejsca zamieszkania rodzica ubiegającego się o wyprawkę na dziecko. W przypadku miasta Ciechocinka będzie to Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ciechocinku. Przy realizacji tego programu, wykorzystywane będą rozwiązania organizacyjne i teleinformatyczne dotyczące realizacji świadczenia wychowawczego 500+.


Kiedy złożyć wniosek?

Wniosek – podobnie jak wnioski o świadczenie wychowawcze z programu „Rodzina 500+” – będzie można składać już od 1 lipca online przez bankowość elektroniczną, stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl, a od 1 sierpnia droga tradycyjną (papierową).

WAŻNE! Wniosek należy złożyć do 30 listopada.


Kiedy rodzina otrzyma pomoc?

W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu, rodziny wyprawkę otrzymają nie później niż 30 września. W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach gminy będą miały maksymalnie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku na jego rozpatrzenie i wypłatę świadczenia.

WAŻNE! Złożenie wniosku o świadczenie "Dobry Start" w lipcu i sierpniu to gwarancja wypłaty świadczenia nie później niż  do 30 września.

 

Uproszczona procedura

W celu usprawnienia i przyspieszenia procesu przyznawania wyprawki szkolnej zrezygnowano z konieczności wydania i doręczenia decyzji administracyjnej – będą one wydawane jedynie w przypadku odmowy przyznania świadczenia, a także w sprawach nienależnie pobranych świadczeń

Świadczenie "Dobry Start" jest zwolnione od podatku. Nie podlega egzekucji ani wliczeniu do dochodu przy ustalaniu prawa do świadczeń z innych systemów wsparcia.

 

WAŻNE! Świadczenie nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowania przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole.

 

 

KONTAKT: (54) 416-10-17 w.42

 

          Biuletyn Informacji Publicznej 

Strona Biuletynu Informacji Publicznej

MOPS-u w Ciechocinku


              

Elektroniczna Skrzynka Podawcza ePUAP

MOPS-u w Ciechocinku


             

Portal Informacyjno - Usługowy "Emp@tia"


                      

Strona WWW Powiatowego Urzędu Pracy

w Aleksandrowie Kujawskim


       

Strona WWW Ministerstwa Rodziny,

Pracy i Polityki Społecznej
 


              

Strona WWW Kujawsko - Pomorskiego

Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy


 

Strona WWW obywatel.gov.pl


              

Strona WWW Zakładu

Ubezpieczeń Społecznych


                     

Strona WWW Regionalnego Ośrodka

Polityki Społecznej w Toruniu